1. המעטפה היא המפתח. טיזר נכון, מעטפה מושקעת ובולטת יכולים לקבוע אם הדיוור שלך יגיע לפח האשפה או למגש הדואר הנכנס.לפעמים כדאי להזמין מעטפה בגודל שאינו סטנדרט.
2. מיקוד: המכתב צריך להציג את ההצעה העסקית הספציפית. הוא אינו מציג את המוצר, השרות, החברה או אותך.זה עלול להיות יותר מדי והמסר יאבד יחד עם העיניין של הלקוח.
3. כלל שלושת הS ' מגדיר את המסגרת לכתיבת מכתב אפקטיבי :
SAY WHAT YOU ARE GOING TO SAY (S1)
SAY IT (S2)
AND THEN SAY WHAT YOU JUST SAID (S3)
4. קצר. מכתב שאורכו עולה על עמוד מתחיל להיות בעייתי ולאבד את תשומת ליבו של הקורא. במידת הצורך יש לשלב הצעה עסקית מפורטת, מחירון, מפרט וכו', בנפרד מהמכתב שיוצג בראש התכתובת ויסביר לקורא מה יש בידיו.
5. גודל הפונט בשימוש 12-14. הקפד על רווח כפול.
6. שגר את המכתב על נייר עם לוגו הפירמה. במידה ואין כזה, באפשרותך לעצב אחד באמצעות הWORD ( תפריט תצוגה/כותרת עליונה ותחתונה).
7. בחר בנייר מכתבים מתאים. במידה והמכתב מגיע לנמען בדואר ולא בפקס חשוב לבחור נייר עבה, מעל שמונים גרם למטר מרובע. נתון זה מצוי על מרבית חבילות הנייר למדפסת. אפשר להחזיק במשרד נייר דק יותר וזול יותר לטיוטות, תכתובת פנימית ולשיגור מכתבים בפקס.
8. על המכתב להיות קריא. כתוב בשפה קולחת וללא ניסוחים של שבת, אל תתרחק מהאופן בו היית אומר את הדברים בעל-פה.
9. מידע שלם וברור. הקפד שלא להשמיט מידע המובן לך מאליו ועלול להיות חסר ללקוח. תן למישהו מן החוץ לקרוא את המכתב וברר מה הבין.
10. צרף משהו. מתנה, דוגמית, הזמנה. עדיף שימשוך תשומת לב במישוש כאשר המעטפה סגורה.
הכותב הינו יועץ שיווק ומלווה עסקים קטנים ובינוניים. להערות והארות: gshafrirpublic@gmail.com